fredag den 11. marts 2011

Vi smider med vores børn

I dag stod jeg op til et rent og ryddeligt hus.
Ingen blå Ikeaposer fyldt med vasketøj, avisbunker på spisebordet og make-upfjerner og vatrondeller på sofabordet.

Et par gange om ugen smider vi nemlig med vores børn.
Mens vi spiser aftensmad, aftaler vi hvem der laver hvilke opgaver.
Her kommer vores smideri på banen.
Xandar elsker opgaver, mange opgaver. For når han har lavet en opgave, bliver han smidt højt op i luften og lander i tossede stillinger i vores seng.
Han elsker det. Så jo flere opgaver, jo mere bliver han smidt omkring.

Phillip vælger stort set hver gang at lægge tøj sammen. Så bliver radioen sat ved spisebordet, midt i huset og NovaFM kører bare med fuld tryk på. Han er den mere rolige type i huset her og nyder at stå stille og klare sin opgave og samtidig skråle i vilden sky.
Xandar derimod er jo husets raket, så han lægger på plads. 

Ofte har vi skam også uniformer på.
Så render vi rundt og gør rent med boxershorts på hovedet, så er vi nemlig alle i samme båd og man kan jo ikke andet end smile, når vi mødes rundt omkring i huset.
Så kommer du forbi en dag, vi har jo som jeg tidligere har fortalt ingen gardiner og ser en familie på 4 rende rundt med boxershort på hovedet, så vendt hellere en time med at banke på:)

Jeg øver mig jo meget på, at det ikke skal være Hotel Ann-Karina børnene bor på og jeg synes det er fantastisk at lære dem, at være en del af pligterne i huset.

Xandar han har altid en Ikeapose med håndklæder der bliver lagt sammen og så spæner han huset rundt og indsamler vasketøj fra alle hjørnerne.
Sofapuderne får bank og bliver fint sat på plads. Opfyldning af toiletruller er også et hit, der kan jo bygges høje tårne inden de kommer i skabet og kurven.

Phillip har jo 4 til 5 poser vasketøj han hygger sig med og vi mødes alle til sidst og finder partneren til den ensomme sok.
Kan han slippe for støvsugning er det bedst, men lege med vand er godt, så gulvvask det er lige ham.

Jeg render rundt med min Cillit Bang spray og Jesper tager støvsugningen.

VupsiVapsi, så er huset næsten klar til royalt besøg og hvad jeg alene kan bruge flere timer på, har vi nu alle klaret på omkring 1 time, sammen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar