lørdag den 5. marts 2011

Reklamer, ja tak!

Jeg har placeret mig i sofaens hjørne, kaffekoppen står på bordet og et lunt tæppe er viklet om mine ben.
Jeg kan nu sidde her den næste time og arbejde. Arbejde tænker du, jo for har du nogensinde tænkt således.

Lånt fra www.business.dk


Det er vigtig, at jeg, moderen i huset, hende der har det store overblik over hverdagen og madpakkerne, madugeplanen, gæsterne på fredag og vasketøjet imorgen, nu sidder og læser reklamer.

Det er faktisk min pligt, at jeg nu sidder her stille og for mig selv.

Der var faktisk engang, at jeg retfærdiggjorde, at jeg sad stille i sofaen og læste reklamer, fordi det var jo vigtigt at finde de steder jeg kunne spare penge.
Så kunne jeg sidde der og læse reklamer i en time, hygge mig samtidig med at jeg udførte en huspligt.
Det var en pligt, hvor det ikke var nødvendigt, at være en raket, med støvekost og gummihandsker.
Så når postkassen var fyldt op lørdag formiddag, så jeg frem til min reklamepause.
Min pligtpause, fordi det var jo vigtigt og min pligt som den overordnede husbestyrerinde, at læse reklamer.

Måske det er derfor, at nogle kvinder faktisk elsker reklamer, det er weekendens pausepligt og kan vi finde et godt tilbud, så kan vi måske bedre retfærdiggøre impulskøbet i tirsdags.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar