mandag den 24. oktober 2011

En holdning er gældende indtil der er ny

På fredag skal der holdes fest i Phillips klasse og temaet er Halloween.
Jeg sidder i forældrerådet og da jeg blev valgt ind, var denne fest allerede planlagt, så jeg måtte tage en dyb indånding og sige til mig selv: "Okay Ann-Karina, hvor længe havde du forventet det holdt?"

Jeg lægger ikke skjul på, at jeg elsker traditioner, men jeg har stadig svært ved at forholde mig til alle de der "moderne" traditioner der bl.a kommer fra USA.
Tidligere i Danmark hed denne aften allehelgens aften, dog er denne tradition stort set glemt og er genopstået de seneste 10 års tid med inspiration fra USA og nu skal vi så kalde det Halloween.
Jeg ved godt, at jeg nok lyder lidt gammeldags, lidt ligesom alt det der med soyamælk og kikærter, som jeg har svært ved at invitere ind i mit køleskab.

Nu er der så denne fest og som repræsentant fra forældrerådet, er der også forberedelser til arrangementet.
Jeg skal blandt andet bage afskårne pølsefingre til ca. 60 personer, så heldigvis har jeg allieret mig med denne bog, for jeg er helt ny i denne tradition.

Foto lånt her
Så hvis jeg ikke lige tager telefonen torsdag aften, så er det formentlig fordi jeg står med dej og pølser til op over begge ører og på fredag skal jeg svinge en flaske ketchup over dem alle, så de ser blodige ud, alt imens jeg skal iføre mig et kostume.

Børnene glæder sig, ikke mindst fordi deres mor nu deltager i en tradition, som jeg tidligere har frabedt mig en deltagelse i.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar