søndag den 10. april 2011

Jeg kan da også...!

I dag har vi haft besøg af to gode venner til frokost og kaffe og kage.
Da jeg forleden dag skrev til dem for at høre hvor mange høns jeg skulle slagte til i dag:), havde de nok ikke regnet med at få salat med kylling.
Jeg har jo flere gange talt om sovs og kartofler og blot som bevis, så kan jeg rent faktisk også spise og lave andet end forloren hare.

Spinatboller



Kyllingesalat med sennepsdressing

Opskriften på spinatboller skal du ikke gå glip af.
Den er super nem, også til den hurtige mor med 80 gøremål om dagen.
Så er der nemlig også boller til frugtposen og skolemadpakken.

Du finder:
Halv pose frossen spinat
2½ dl. kogende vand
Salt
1 dl. Cultura/A38
1 pakke gær
2 spsk. olie
2-3 revne gulerødder
1 dl. solsikkekerner + pynt
1½ dl. rugmel
7 dl. hvedemel

 Sæt i gang:
Du hiver en halv pose spinat ud af fryseren og overhælder med det kogende vand.
Så skal hele baduljen i, tag melet i til sidst.
Rør godt, det er nemmest med hænderne. Det er noget klistret stads, men det går hurtigst.
Mens du vasker hænderne i 15 minutter, hæver dejen under et viskestykke.
Så er det frem med den store risengrødske og så er det på med dejen på bradepanden, der er plads til ca 10 stk.
Husk pynten til sidst
Mens du vasker op, bliver ovnen 200C varm
Efter 20 minutter har dine dejklatter taget lidt form og det er tid til at komme dem i ovnen.
Tjek email i 20 minutter og dine boller bliver lysebrune og er færdige!

Jeg håber smilet har givet dig lyst til at kaste dig ud i spinatboller:)

2 kommentarer: