torsdag den 7. august 2014

Operette fra morgenstunden

Min 2. fastedag er snart overstået og dagen er egentlig gået over al forventning.
Frokosten havde jeg ikke behov for, så den sprang jeg over og tænkte jeg kunne skære en ekstra tomat til aftensmaden.

Min morgenmad bestod af det samme som i mandags, skyr m. blåbær. Jeg er faktisk blevet lidt pjattet med det der skyr og jeg har lidt ekstra kcal tilbage, så den sidste sørgelige rest af skyr i bægeret skal spises som dessert i aften, med et par blåbær på.

Spinat-omelet m. kyllingepølse, champignon og grønt blev rigtig vellykket til aften og er nemt et hit for hele familien.


Opskriften får du her:
2 æg (159 kcal)
2 kyllingepølser (88 kcal)
1 tomat (19 kcal)
Grøn peberfrugt 100 g ( 24 kcal)
Spinat 100 g (25 kcal)
Champignon 84 g (22 kcal)

Pølserne og champignon svitsede jeg hurtigt på panden med chili og tog af.
Æggene som er rørt sammen med den optøede spinat og lidt revet muskatnød, kommer på panden og steger i ca 8 min. Fold æggekagen sammen og giv 3-4 min på middel varme og voila, der er et herskabeligt måltid.
Omeletten bliver ret "svampet" af spinaten og behøver skam ingen dressing.
Ialt 337 kcal


Det er nu lidt mærkeligt med den der sult.
Der går egentlig mange dage, hvor jeg ikke lige får spist morgenmad og der kommer ingen operasang fra maven. Men på en "fastedag", så skriger min mave af sult i utide, men en kop solbær-te får nemt sangen væk. Hjernen er nu en forunderlig størrelse...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar