torsdag den 16. december 2010

Sidder jeg mon sydligt nok?

De manglede bare det med småt på ordren, da jeg bestilte min pind. Inden du går i gang med at installere dit nye mobile bredbånd, anbefaler vi dig at sidde i et sydligt hjørne og har du mulighed for en tagterasse vil det være at foretrække.
Jeg har, som sikkert så mange andre, haft en noget munter oplevelse med en udbyder af mobilbredbånd.

Jeg har for en månedstid siden været i et erhverscenter for at købe en pind til min bærbar. Jeg har brug for at kunne komme på nettet når jeg er ude hos kunder og samarbejdspartnere og ikke mindst når Jesper og jeg sniger os væk i en weekend uden børn.
15Mbit det skulle jeg have og det var intet problem ifølge deres målinger, fordi jeg har ikke tid eller tålmodighed til at hive et håndsving op af tasken når jeg skal på nettet.

Med stor spænding satte jeg denne mobile pind i maskinen og måtte sande, at ikke engang et håndsving kunne få hastigheden op på noget der lignede 1Mbit.
Den kære sælger fik et hurtigt opkald og der manglede bestemt ikke forklaringer, men nu skulle det virke, sagde han. Ja,ja siger jeg bare, for i en kort stund var den på 1 Mbit og så var jeg ellers nede igen på under 1Mbit. Han fik endnu et opkald og hør så bare hvad en mulig forklaring kunne være. Jeg sad ikke sydligt nok. Så jeg tænker i mit stille sind, sig mig lige engang beder du mig nu om at finde et kompas og sætte mig med snuden i sydøstlig retning for at få mere end 1Mbit?

Kan du se det for dig:
Jeg rende rundt i huset for at finde et sydligt hjørne med en klapstol under armen for at kunne udvikle på Amio.dk
eller
Kære kunde, inden vi aftaler et nærmere tidspunkt, så skal jeg lige høre dig om mødebordet er i nordlig retning eller sydlig retning
eller
Jesper og jeg på vores romantiske weekend, må sidde ude på et toiletgulv i et sommerhus for at logge på systemet

Næ nu har jeg hørt det med. Jeg tror nu egentlig nok den kære sælger godt kunne se komikken i, at jeg skulle rende sådan rundt med den bærbare og min pind og et kompas ovenpå hovedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar